RIPPL workshopok 2021

RIPPL workshopok 2021

Utolsó frissítés: 2022 március 18.

 

Különböző workshopok a művészeti tanulmányokat végző hallgatók számára, a mindenkiben rejlő művészeti sokoldalú tehetség és alkotókedv komplex kiaknázása.

A MATE Kaposvári Campus Rippl-Rónai Művészeti Intézetének sajátossága, hogy sokféle művészeti képzést kínál hallgatóinak. Minden szakiránynak, művészeti megnyilvánulásnak más és más a kívánalma, ismerete, amelyeket a szakirányok hallgatói viszonylag elkülönítve sajátítanak el; viszont manapság az alkalmazott- és képzőművészet világában egyre izgalmasabbak az együttműködések, hibrid médiumhasználatok. Ma már szinte az a kívánatos, hogy a művészek ne csak a saját területükön dolgozzanak, de a nyitott szemlélet és más irányok, programok ismerete, az interdiszciplináris gondolkodás előnyös a munkájuk, megbízásaik, kiállításaik során. 

Ezért a 2021/2022-es tanév első félévében olyan tehetséggondozó programokat, workshopokat hirdettünk hallgatóinknak, amelyekre nemcsak az egyértelműen odatartozó szakirányok hallgatóit, de kitágítva a kört, minden érdeklődő diákot vártunk. Workshop projektünkkel olyan hagyományt szeretnénk teremteni, ami a művészeti nevelés sokszínűségét, mindenfajta újdonságát mutatja be rövid, de intenzív foglalkozásokon, amelyek a tanrenden kívül inspirálják a hallgatókat újabb ismeretek, művészeti irányok elsajátítására. 

Két legfontosabb pillére, hogy bár a szakirányok vezető tanáraival találtuk ki a programok listáját, a workshopokra kifejezetten vártuk más szakirányokra járó hallgatók jelentkezését is; illetve, hogy a programok végén a létrehozott munkát nyilvánossá tettük, hogy minden hallgatónknak lehetősége nyíljon minél behatóbban megismerni azt. 

Összesen három workshopot tartottuk a szemeszter folyamán, mindegyiket négy napon át: októberben Szigeti Árpád és Rumi Zsófia grafikusok (Hurrikan Press) vezetésével a Personal Fanzine - fanzine készítés risograph technikával egy workshopot, ahol a résztvevők egy 4-8 oldalas grafikai kiadványt készítettek. Utána Bántó Csaba operatőr vezetésével Zsánerek és képek - vizuális dramaturgia megjelenése különböző mozgóképes stílusokban címmel filmes workshopon a résztvevők megismerkedtek különböző filmes zsánerek sajátosságaival, majd ezek segítségével összeraktak egy-egy jelenetet a Piroska és a farkas-mese atipikus adaptációjaként, végül novemberben a Semse Apps fejlesztő csapat vezetésével a Játékfejlesztő akarok lenni! - a Unity keretprogramban történő fejlesztés alapjai workshopon a Unitiy program alapjainak megtanulása és egy saját számítógépes játék elkészítése volt a kitűzött cél.

HIBRID MÉDIUMOK workshop programsorozat LAPOZHATÓ KIADVÁNY

A workshop pályázat programvezetője: Szigethy Anna.
Fotódokumentáció: Gábriel András
Videó: Orbán Tibor

A program a TÁMOP „A hazai és a határon túli felsőoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása” című, NTP-FKT-20 kódú pályázat keretében valósult meg.



 

Vizuális kommunikáció: Májer Viktória